Coraz więcej firm angażuje się społecznie, planując i skutecznie realizując projekty, które mają przynieść zmiany na lepsze. Mogą one dotyczyć zarówno programów dla pracowników, jak i społeczności lokalnej czy szeroko pojętego otoczenia firmy. Najważniejsze jednak, by były dostosowane do prawdziwych potrzeb, a realizacja pozwoliła osiągnąć założone cele. Jak polski biznes poradził sobie z inicjatywami z zakresu CSR w 2023 roku? O tym przekonamy się już wkrótce dzięki konkursowi CSR POLAND AWARDS 2024. Zgłoszenia firm przyjmowane będą do 2 lutego 2024 r.
Konkurs CSR Poland Awards
Konkurs towarzyszy konferencji CSR POLAND 2024, która odbędzie się 21 i 22 marca 2024 r. w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13 w Krakowie. Wydarzenie będzie miało wymiar praktyczny, w formie prezentacji i paneli dyskusyjnych z udziałem ekspertów. Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie gala wręczenia nagród dla laureatów konkursu CSR Poland Awards 2024. Na drugi dzień zaplanowano warsztaty praktyczne.
– W ubiegłym roku zorganizowaliśmy CSR POLAND, by pokazać skalę społecznych projektów, ale dać także przestrzeń reprezentantom firm do tego, by wymieniali się doświadczeniami i generowali wspólnie nowe pomysły. Spotkaliśmy się z niespodziewaną przychylnością i ogromnym zainteresowaniem tą tematyką. W tym roku poszerzamy zatem konferencję o drugi dzień, dodając do naszej oferty warsztaty edukacyjne. Jedno pozostaje niezmienne: przyświecająca nam idea i okazja do budowania społeczności wokół CSR – mówi Marta Hernik, dyrektor zarządzająca Fundacji Poland Business Run, organizatorka CSR POLAND.
W konkursie CSR Poland Awards 2024 może wziąć udział każda firma, posiadająca siedzibę lub oddział na terenie Polski, która w 2023 roku zrealizowała projekt CSR na rzecz swoich pracowników lub osób spoza organizacji. Dwa pierwsze zgłoszenia z firmy są bezpłatne. Każde kolejne to koszt 500 zł netto.
Kategorie konkursowe
Zgłoszenia konkursowe można zgłaszać do jednej z 4 wybranych kategorii. Pierwsze 3 kategorie dotyczą projektów, w ostatniej rywalizować będą osoby indywidualne.
Community Engagement – projekty społeczne, które zostały zrealizowane przez firmę na rzecz jej otoczenia zewnętrznego.
Volunteering – projekty, zrealizowane przez firmę przy udziale jej pracowników w roli wolontariuszy.
Employee Wellbeing – projekty, które realizowała firma na rzecz swoich własnych pracowników, dbając o ich dobrostan fizyczny, psychologiczny, finansowy, zawodowy i społeczny.
CSR Leader – osoba, która w danej firmie działa jako ambasador projektów społecznych, zachęca innych do aktywności, motywuje zespół do działania i sprawia, że firma z powodzeniem realizuje kolejne projekty z zakresu CSR.
Zgłoszenia do CSR Poland Awards 2024
By zgłosić się do konkursu CSR Poland Awards 2023, wystarczy wypełnić i w terminie od 6.11.2023 do 02.02.2024 wysłać formularz zgłoszeniowy z opisem projektu lub lidera działań CSR firmy. Formularz konkursowy i regulamin, a także bilety na konferencję CSR Poland i galę konkursową dostępne są na stronie: https://csrpoland.pl/awards/